האזינו • בנט: "סומך על פרוש, ההסכם הקואליציוני עם החרדים בחינוך ייושם"

    אבי יעקב No Comments on האזינו • בנט: "סומך על פרוש, ההסכם הקואליציוני עם החרדים בחינוך ייושם"
    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך נפתלי בנט שוחח הערב עם אבי מימרן במהדורה המרכזית ואמר בפתח דבריו כי הבית היהודי יתמכו בסיכום הקואליציוני לבחירת החכי"ם אייכלר ובוקר לוועדה למינוי שופטים.

    בסוגיית תקציב המדינה אמר בנט כי "צריך לעמוד בהסכמים. מילה זו מילה. אני מצפה מראש הממשלה שיעמוד בסיכומים. אם נתקלים בבעיה מיוחדת צריך לפנות לכולם יחד ואז להפחית באופן שיוויוני.

    לכולם היה דרישות. אני דרשתי להקטין גודל כיתות, להוסיף סייעת, להגדיל לימודי מתמטיקה. אם יחתכו לכולם אני יבין שהקיצוץ צריך לחול גם עלי" אמר בנט שהטעים "המדינה כמו משפחה אסור לה להיכנס לגרעונות. צריך לנהל תקציב באחריות. אם נבזבז כסף את האוברדראפט נעביר לילדנו. אבל שוב, בקיצוץ, זה צריך לחול על כולם".

    בנושא הבניה בהתישבות אמר בנט כי "לצערי יש בלימה, הקפאה חלקית. בונים ביו"ש בכל רחבי יו"ש אבל לא בקצב חופשי כמו שבונים בקרית גת ובאר שבע. אנו נאבקים על זה כי יש לנו זכות בכל ס"מ בארץ וגם חסרים בתים בישראל והמון משפחות מחכות לבית שלהם. אנחנו נמשיך להילחם בזה".

    האם שקד בדרך להתפטר מהכנסת? לא בטוח. על החוק הנורווגי אמר בנט כי לא ברור שדווקא שקד תתפטר מהכנסת. "אני שוקל את זה בעצמי, יש לזה יתרונות, נותן זמן לעבוד ולא להשתעבד לכנסת. זאת אפשרות, אבל נשב יחד ונחליט מי יתפטר".

    לא מפחידה אותו האפשרות שהמחנה הציוני• יכנס לקואליציה ותיקח מהבית היהודי תיקים. "אמרתי לראש הממשלה שאם הוא יגדיל את הממשלה על בסיס קווי היסוד של הממשלה הנוכחית, על בסיס הערכים שלנו, אנחנו בעד. אם ישנו את קווי היסוד ויתמכו במדינה פלסטינית למשל אנחנו לא נהיה בממשלה הזו. על התיקים עוד נדבר אבל העקרונות זה מה שחשוב".

    תיק החינוך בשבילו זה הגשמת חלום: "השקעתי חודשיים ופגשתי עשרות אם לא מאות של מורים ומנהלים מכל שכבות הציבור והתאהבתי בתפקיד. אנחנו באמצע תכנית גדולה של מהפכה בגיל הרך. אנחנו משקיעים בילדים". הוא פנה לאמהות המאזינות ואמר "הילדים שלכן חשובות לי". לגננות הוא אמר שהוא מעריך את עבות הקודש שהן עושות ו"מגיע לכן את כל העזרה בעולם. אתן תקבלו אותה".

    הוא החמיא לסגנו ואמר כי סגן השר פרוש עוסק באופן ייחודי בנושא החינוך החרדי והוא סומך את ידיו עליו. "מקובל עלי כל ההסכמים הקואליציוני" אמר.

    על מצוקת מנהלי התתי"ם הסביר השר כי במערכת שקיימת 70 שנה יש בעיות ביורוקרטיה. "הרוח שלי היא רוח של שיתו"פ משמעותי עם הציבור החרדי ומנהיגיו. אנחנו בזמן יותר בריא מאשר היינו בשנה ובשנתיים האחרונות".

    על לפיד אמר "הוא מצוי בשמאל ואני בימין. הוא ידיד אבל אנחנו חלוקים ערכית על המון דברים".



    0 תגובות